Skip to content

Leather passion; de leren rok

januari 1, 2011

De catwalkshows zaten er al vol mee en ook grote winkelketens als H&M en Zara hebben het inmiddels in hun collecties, uit het straatbeeld en op de fashionblogs is het al helemaal niet meer weg te denken. Waar ik het over heb? Leer. Het is overal; ‘gewoon’ leren jasjes, maar ook leren broeken, leather look leggings, tops, rokken… Maar hoe kun je dit combineren zonder dat het ordinair en ‘red zone’ achtig wordt? De komende tijd zal ik in delen verschillende items bespreken en op die manier hoop ik jullie te helpen met het combineren, want leer kan ook juist heel chic en fashionable staan in plaats van ordi! Als je zelf een suggestie, item of vraag hebt, mail het me dan! (savemywardrobe@live.nl).

Ik wil beginnen met de leren rok, aangezien ik die zelf ook een aantal maanden geleden gekocht heb. Een tijd lang wist ik niet goed hoe ik hem combineren moest, maar uiteindelijk ben ik eruit gekomen!

Allereerst hieronder een aantal foto’s van de catwalkshows. Céline (Spring 2011), Hermès (Fall 2010), Hermès (Fall 2010) en Chloé (Spring 2011).


Alle vier de foto’s vind ik mooie, inspirerende combinaties en bovendien zijn ze ook nog eens vrij draagbaar. Wel kan ik me voorstellen dat jullie sommige outfits misschien iets te stijfjes vinden. Zelf heb ik een zwarte, high-waisted kokerrok (van Vero Moda), ik combineer hem als volgt.

De eerste outfit is mijn favoriet, ik draag een zwart topje (H&M), een zwarte legging (H&M), een geweldig vestje (Only) en mijn nieuwe enkellaarsjes van de Primark. Ook mijn oorbellen komen daar vandaan. Op mijn nagels heb ik ‘French Kiss’ van H&M. De trui van de tweede outfit komt van de H&M. Zoals je ziet is het vooral mooi wanneer je leer combineert met iets wat niet direct ‘sexy’ is, zoals knitwear en blouses. Pas vooral heel erg op met zogenaamde ‘goedkope’ stofjes, dunne tricot en eigenlijk de meeste stofjes waarvan de kledingstukken van de Primark van gemaakt zijn. Mijn rok is nu niet meer te koop geloof ik, maar Asos en Topshop hebben nog heel veel keus! Zoek op: ‘leather skirt’ =)

Als laatste nog een outfit met een bruin rokje.


Zoals we in de outfit van Céline al zagen, is de bruine leren rok heel mooi te combineren met blauw. Dit kan ook nog heel goed als het over een paar maanden weer lente wordt. Stop de blouse losjes in het rokje, zodat hij een klein beetje opbolt (raar woord, haha) en knoop hem niet helemaal tot bovenaan dicht. Daardoor ziet het er minder stijfjes uit én kunnen we die leuke slakkenketting zien. De lange cardigan draag je er los overheen, maar het riempje (mooist wanneer je hem net onder je borsten, over je ribbenkast, draagt) houdt het model er in. Maak het af met een paar mooie enkellaarsjes en nog iets blauws, zoals de ring. Aangezien het nu nog een beetje te fris is buiten om met blote benen te lopen, zou ik een dunne (!) zwarte panty dragen, die erg doorzichtig is, daardoor wordt het geheel wat minder ‘zwaar’ en krijg je ook niet het oeroude probleem bruin+zwart=mismatch😉

Bruine leren rok, Topshop, €67.62
Witte blouse, Topshop, €30.31
Blauwe cardigan, H&M, €19.95
Enkellaarsjes, Topshop, €93.27
Gevlochten riem, H&M, €7.95
Ring, Mango, €31.92
Ketting, Asos, €20.51

2 reacties leave one →
  1. Myrthe permalink
    januari 1, 2011 18:08

    Jij hebt je rokje echt leuk gecombineerd!🙂
    Zelf vind ik bruin en blauw niet bepaald mooi bijelkaar, maargoed, ieder zn smaak..

    • januari 1, 2011 20:43

      Dankjewel! Ja, dat soort dingen zijn inderdaad persoonlijk, ik vind het wel erg leuk😛 Hoe zou jij hem combineren?

Geef een reactie

