Skip to content

Leather passion; de leren shorts

januari 3, 2011

Een paar dagen geleden heb ik jullie al laten zien hoe je de leren rok het mooist kunt combineren, nu gaan we het hebben over de leren shorts. Zelf vind ik de shorts makkelijker te combineren dan de rok! Allereerst weer even een paar catwalkfoto’s ter inspiratie.


(Balmain, Hermès en Vanessa Bruno)

Hier is goed te zien hoe je leer zowel chic en netjes (Hermès) als ‘rauw’ (Balmain) kunt dragen. De laatste combinatie vind ik iets minder, maar die shorts zijn dan ook minder mooi (in mijn ogen).

Aangezien ik zelf geen leren shorts heb, ging ik op zoek naar foto’s van anderen. De celebs zijn er al veelvuldig mee gespot, dus kijk mee naar hun creaties! De eerste foto is Rachel Bilson, de rest is allemaal Olvia Palermo (the girl’s got style!).

Met deze update ben ik al zo lang bezig geweest! Maar ik heb dan ook drie combinaties dit keer, in plaats van twee. De eerste met een zwarte short, de andere twee met een bruine short. De zwarte short heb ik gecombineerd met een geweldige butterfly-print blouse van Topshop. Ze hebben deze ook als jurkje, en ik ben er echt verliefd op. Je kunt hem in de short dragen, met eventueel een dun zwart (lak)riempje onder de borst of in de taille. Aan de andere kant is het ook heel leuk om hem juist losjes over het broekje te laten hangen. Maak het af met een grijze panty en wat blauwe accesoires (ev. ook nagellak!) en deze hippe laarsjes van River Island and you’re ready to go.

Zwarte short, Topshop, €79.04
Blouse, Topshop, €52.31
Panty, Asos, €10.26
Schoenen, River Island,  €89.79
Tas, Zara, €59.95
Haarband, Oasis via Asos, €10.26

Tweede outfit, een bruine short dit keer. Weer heb ik ‘m gecombineerd met een blouse; leren bottoms vind ik zelf het mooist wanneer je ze draagt met een top van een vrouwelijke stof die niet te zwaar is. Dit keer is het wel het mooist om de blouse nonchalant in de shorts te dragen. Speel met verschillende tinten bruin in de accesoires (de ring is mijn favoriet!). Ik vind de outfit zowel mooi met de prachtige hakken van Zara als met de laarzen. De overknee sokken lijken er een beetje raar bij, maar het kan erg leuk staan, ook als ze net boven de laarzen uitkomen! Het was mooier geweest wanneer de overknees geen rib hadden, maar helaas kon ik die niet online vinden. Ga daarvoor naar een winkel als Jambelle bijvoorbeeld.


Bruin leren short, Topshop, €79.01
Blouse met print, Topshop, €41.82
Ring, Topshop, €19.50
Overknee socks, Asos, €12.82
Pumps, Zara, €49.95
Laarzen met hak, Café Moda, €149.90

Toen ik op zoek was naar items voor outfit 2, kwam ik teveel leuke dingen tegen die me inspireerden, vandaar ook nog een derde outfit! Ditmaal is de short gecombineerd met een blouse met snake print, daar moet je van houden. Normaal ben ik er niet zo’n fan van, maar in dit geval (zeker ook omdat het niet heel erg opvalt) vind ik het erg leuk staan. Ook de stoere boots vind ik erg leuk, en netals bij de vorige outfit staat dit heel leuk met overknee sokken (bruin). De cape kun je er dan nog losjes overheen dragen om het geheel iets winterser te maken. Deze heb ik trouwens onlangs zelf ook in de sale bij Zara gekocht, hij behoort nu zeker tot mijn favorieten!

Bruin leren short, Topshop, €79.01
Blouse, Topshop, €58.03
Laarzen, H by Hudson via Asos, €224.35
Cape, Zara, €29.95

4 reacties leave one →
  1. januari 3, 2011 16:35

    Yayyyy ik ben fan! Zo mooi die shortjes he?! Ik wil zo graag nog een bruine zoals hierboven! Super post meis, olivia’s 2e foto is fabbbb, lady in black❤

    Dankjewel nog voor je berichtje, ja ik zeg ja tegen die cosmo's aan t zwembad, daarna dat jurkje aan en partyyyy haha :p

    ♥♥♥,
    http://www.thefashionwritress.com

  2. januari 3, 2011 19:13

    Ik ben echt dol op de leren short look. Was er tijden naar op zoek en heb laats de perfecte short gevonden in een vintage winkel. Ben er super blij mee!

Geef een reactie

