Skip to content

They know best; A.F. Vandevorst

januari 22, 2011

Sorry voor het feit dat er de afgelopen twee dagen geen updates waren, ik had het druk met mijn studie en was nauwelijks thuis achter de computer te vinden. Maar vandaag maak ik het allemaal goed met deze amazing show (fall/winter 2010/2011 nog), van A.F. Vandevorst. Eigenlijk was ik van plan om uit de eerste 10 shows in het rijtje op style.com mijn favorieten te laten zien, tot ik erachter kwam dat de hele tweede show eigenlijk mijn favoriet is. A.F. Vandevorst heeft een soort ridderachtige modellen de catwalk opgestuurd, met camelkleuren (natuurlijk, daar kunnen we dit seizoen niet omheen!) en veel zwart met kalkprint. Let’s take a closer look!

Omdat ik dol ben op camelkleuren, sprak deze look mij ook direct aan. Niet dat ik nou zozeer gecharmeerd ben van het harnas/corset, maar de broek in combinatie met de overkneelaarzen vind ik geweldig.


Hier gaan we een beetje op de Burberry toer met de trenchcoat. De riem in de taille vind ik erg leuk. Let ook eens op het feit dat de modellen gedurende de hele show shirts met een soort handschoenen dragen. Het geeft een heel uniek en apart beeld.

Hier heb je een heel mooi contrast tussen het lichte camel en harde zwart. De gebreide cape vind ik vooral erg mooi. Het haar van het model vind ik wel een beetje een afknapper, iets artistiekers of juist romantische golven had ik beter vinden passen in de aparte sfeer van deze show.

Nu zijn we echt bij het ‘zwarte’ deel van de show aangekomen. Ik houd van het contrast tussen het agressieve leer en knielaarzen met het zachtere van de breisels. Philip en An hebben zefs echt krijt/kalk over de outfit gestoven. Natuurlijk niet draagbaar in het dagelijks leven, maar we zien de print veel terug op vooral leggings.

Weer een harembroek – het lijkt er sowieso op dat ze nog iet gaan verdwijnen uit de collecties, ook niet dit voorjaar. Dit keer gecombineerd met grijze overknees, die ik persoonlijk mooier vind dan de zwarte laklaarzen van hiervoor. Weer een grote col/cape, en zwart en kalk, wat mij betreft een geslaagde look.

Hier zie je de kalk duidelijk terugkomen als een print die we ook in collecties van bijvoorbeeld H&M en ASOS hebben mogen aanschouwen. Kun je ook inspiratie opdoen over hoe je die zou kunnen combinerenšŸ˜‰ Zie bijvoorbeeld mijn shoplog van laatst, daar heb ik een kalk-legging besteld. Let trouwens ook op het aparte gezichtsmasker dat het model draagt. Best apart dat dat maar een enkele keer gebruikt is, meestal is dit een terugkomend, herkenbaar aspect in een show.

Niet de gehele collectie bestond uit sobere kleuren, in deze outfit hebben Philip en An zich echt uitgeleefd. Wederom; als je dit normaal gesproken zou dragen zou iedereen je waarschijnlijk aanzien voor een clown, maar wel altijd leuk om inspiratie uit op te doen. Los van elkaar vind ik dit stuk voor stuk geweldige items en voor de show geeft het zo samen een mooi beeld.

Een hele andere manier om een colbertje te combineren dan dat je normaal gesproken waarschijnlijk doet. De kleuren vind ik echt prachtig. Misschien dat ik ook maar eens ga overwegen om mijn panty’s aan mijn armen te dragenšŸ˜‰

Om mee af te sluiten nog een laatste kalk-look.

Morgen zal ik een paar op deze show geĆÆnspireerde outfits plaatsen!

Geef een reactie

