Skip to content

Dé trends van lente/zomer 2011!

februari 13, 2011

Alle fashionshows zijn allang geweest, we zijn zelfs al weer bezig met het winterseizoen. En langzaamaan beginnen ook de webshops te veranderen in een heus paradijs aan mooie, nieuwe zomercollecties. Hoog tijd dus om de nieuwe trends eens onder de loep te nemen! Over verschillende trends zal binnenkort nog een uitgebreider artikel komen over hoe je ze nu het leukst kunt dragen en combineren! Alles is van Topshop, tenzij anders vermeld.

1. Cropped tops
Ik ben gek op deze trend, ookal doet het je misschien een beetje aan het Britney Spears/Christina-Dirrty tijdperk denken. Wel moet ik echt nog eventjes aan het trainen slaan wil ik me hier aankomende zomer in durven te vertonen.
32 pond

2. Peach/koraal
De peach- en koraalkleuren vliegen je letterlijk om de oren dit voorjaar. Vooral de schoenencollecties zitten er vol mee, maar deze jas is bijvoorbeeld ook erg leuk! H&M heeft ook een super leuke broek in peachtinten! –Divided collectie. Deze trench neigt trouwens wel een beetje naar terracotta.
89 pond

3. Terracotta
Laatst heb ik al een update gemaakt over de kleur terracotta, die ik ineens in alle webshops zag verschijnen onder het kopje ‘just in’. Zelf vind ik het echt een prachtige kleur en straks in het voorjaar is het heel mooi te combineren met wit bijvoorbeeld!
45 pond

4. Baseballjackets
Deze trend heb je misschien al wel voorbij zien komen ergens, ze beloven namelijk dé jassentrend van het voorjaar te worden! Het verhaal achter de baseballjacks ken je misschien wel uit films; het vriendinnetje – in de meeste gevallen een cheerleader – van een jongen uit het football/baseball team krijgt zijn trainingsjack, die normaal gesproken waaay too big is, maar toch erg hot. Wij dragen hem natuurlijk gewoon lekker in onze eigen maat.
40 pond

5. Lichtroze broeken
Je vindt ze overal en in de leukste varianten. Persoonlijk vind ik ze het mooist als chino of harembroek, in ieder geval van katoen! Combineer ze bijvoorbeeld met grijs, antraciet, wit of marineblauw.
H&M, €19.95



6. Harembroeken
De harembroeken zijn nog niet van plan uit ons modebeeld te verdwijnen, en gelukkig maar want dan kunnen we deze heerlijk zittende broek in ieder geval nog een tijdje fashionverantwoord dragen! Zelf vind ik ze over het algemeen het mooist wanneer je ze combineert met schoenen met een hoge hak, om het niet te baggy te laten worden. Gebruik de zoekfunctie even want ik heb vaker combinaties gemaakt met harembroeken!
38 pond

7. Pistache/turquoise
Ik ben gek op pasteltinten, mijn moeder noemt me af en toe zelfs ‘ons pastelkindje’ als ik weer naar de zachte kleuren sprint wanneer we aan het shoppen zijn. Pistache vind ik zelfs een van de mooiste kleuren. Verder lijkt het erop dat we ook veel turquoise zullen gaan zien dit voorjaar. Ze zijn vooral populair als clutches, maar H&M bijvoorbeeld heeft ook een blazer in turquoise die inmiddels al gespot is bij verschillende bloggers.
D&G, ring Topshop 8.50 pond

8. Witte blazers
De perfecte aanvulling van je kledingkast dit jaar is een witte blazer. Ze zijn lekker fris en luchtig, leuk over jurkjes in de zomer wanneer het ’s avonds wat kouder wordt of wanneer het hard waait op het strand. Verder staan ze fantastisch op een donkerblauwe spijkerbroek met een paar mooie hakken, sandaaltjes of ballerina’s.
65 pond


9. Bruin suede
Dit zagen we al veelvuldig in H&M’s nieuwe collectie, en de meningen zullen er ongetwijfeld over verdeeld zijn, maar het kan echt heel erg mooi staan! Kleuren om bruin suède mee te combineren zijn bijvoorbeeld zwart, maar ook fuchsia, pistache/mint en turquoise. Binnenkort een update hierover!
Derek Lam

10. Rood leer
Dit heb ik de afgelopen tijd al veelvuldig behandeld, mede omdat het een van mijn favorieten is. Persoonlijk is de rode broek mijn favoriet, maar ook voor andere items kan rood leer echt heel mooi zijn! Probeer de zoekfunctie eens en gij zult vinden😉
140 pond

11. Palazzo broek
Asos wijdde er onlangs een hele pagina aan in hun ‘hot list’ en ook op de catwalk kwamen ze vaak voorbij. Je hebt ze trouwens ook in iets minder radicale varianten dan deze. Draag ze met een mooi paar heels en een clutch en let er vooral op dat de pijpen niet te ver boven de grond komen wanneer je je hakken draagt, want dan krijgen we een hoogwaterbroek en díe zijn nu juist net niet in de mode, haha!
Asos, €32.80

12. Ecologisch
Misschien is het jullie ook al opgevallen dat H&M ineens ontzettend veel groene labeltjes aan hun kleding heeft hangen. De Sustainable Style, zo noemen ze het. Het bedrijf wil namelijk in 2020 geheel ‘groen’ zijn. Een goede zaak wat mij betreft! Want deze kleding ziet er ook veel luxer uit vind ik.
H&M, €39.95


13. Spijkerstof
Behalve spijkerbroeken en hele leuke spijkerjasjes, wordt spijkerstof dit voorjaar ook voor heel andere kledingstukken gebruikt. Mijn favoriet zijn de spijkerjurkjes, H&M Divided heeft bijvoorbeeld een hele leuke hangen! Mooi om te combineren met bruintinten, of bijvoorbeeld H&M’s crèmekleurige laarsjes met open toe!
Derek Lam

14. Wit & Broderie
Wit broderie, kant, doorschijnende stofjes; het belooft een hete zomer te worden. Leuk contrast bij stoere stoffen zoals spijkerstof en leer. Bekijk de spring/summer show van Dolce & Gabbana voor inspiratie!
48 pond

15. Maxi dresses + rokken
Vorig jaar konden we er al niet omheen, en ook dit jaar mogen we onze melkwitte benen lekker verstoppen onder lange jurken en rokken. Ze zijn ook heel geschikt voor bijvoorbeeld een tuinfeestje!
55 pond

16. Tail hems
Een wat uniekere en meer opvallende trend is de tail hem. Wat het is? Een jurk die aan de achterkant langer is dan aan de voorkant, als een soort ‘staart’ de tail. Je hebt ze heel radicaal, waar aan de voorkant gewoon een hap uit de jurk is, maar ook wat subtielere, die doorlopen, zoals deze jurk.
180 pond

17. Jumpsuits
Nog een oude bekende die nog steeds leuk is.
H&M, €29.95

18. Bright Colors
In contrast met de pastelkleuren waar ik eerder over vertelde, hebben andere designers juist harde, felle kleuren gebruikt in hun palet. En allemaal door elkaar. Ik vind het een erg leuk beeld geven, maar zou het zelf niet zo snel dragen. Maarja, ik ben het pastelkind, mijn moeder is de felle kleuren moeder, haha!
MaxMara en Gucci

19. Exotische prints en bloemenprints
De collectie van Topshop zit in ieder geval vól met exotische prints en wat is er nu mooier om te dragen op een bloedhete zomerdag dan een luchtig jurkje met zo’n print?
Christian Dior

20. Snake print
Normaal houd ik echt totaal niet van slangenprint, maar ik moet bekennen dat ik verliefd ben geworden op dit jurkje van Asos. En deze week kwam ook H&M naar buiten met hun By Night collectie waar ook een erg leuk snake print jurkje in zit! Dus ik ben om.
Asos, €68.22

No comments yet

Geef een reactie

