Skip to content

Follow the leader

februari 16, 2011

Toen ik laatst op Asos keek, vielen me twee dingen op; 1 Ze verkopen Supertrash! en 2. Supertrash heeft een shirtje in de collectie van dezelfde stof als H&M laatst een rokje verkocht. Natuurlijk is dit hoogstwaarschijnlijk gewoon toeval; die stoffen worden niet uitzonderlijk aan één klant verkocht. Maar het is wel grappig om te zien hoe er van dezelfde stof twee totaal verschillende dingen worden gemaakt. Nu keek ik net op Topshop, zie ik daar dat ze vrijwel exáct hetzelfde jurkje verkopen als H&M doet… Toevallig, twee keer in zo’n korte periode.

Het jurkje van Topshop kost 56 pond, wat ongeveer neerkomt op €66.00 terwijl H&M haar variant verkoopt voor nog geen €35.00! Wel heb ik het idee dat Topshop’s jurkje een iets mooiere pasvorm heeft (maar de foto is dan ook veel beter en minder overbelicht) en het knoopje in de nek vind ik wel een leuk detail. Hoe te combineren? Grijs.. zwart.. wit? Zwart maakt het wat chic, grijs lekker girly en wit heel onschuldig en zomers.

Het rokje van de H&M (die ik overigens zelf heb!) kost slechts 25 euro, terwijl Supertrash/Asos maar liefst 111.52 euro vraagt voor dit shirtje! Het topje staat erg leuk met een bruine chino bijvoorbeeld (hiervan kun je nog een klein stukje zien op de foto), en het rokje bijvoorbeeld met een zwarte legging en een lange groene/bruine/grijze of zwarte cardigan.

One Comment leave one →
  1. februari 16, 2011 22:46

    Dat zul je altijd blijven zien, dat shops elkaar kopieren. Soms leuk, maar vaker bagger!

Geef een reactie

