Skip to content

Baking mommy a cake (+ mijn geheime recept ;))

mei 7, 2011

Morgen is het moederdag en waarschijnlijk ben je al druk op zoek geweest naar iets leuks voor je moeder en heb je het inmiddels gekocht. Een geurtje, een grote bos bloemen of een mooi sieraad doen het altijd goed bij onze lieve moeders. Maar weet je ook nog hoe het vroeger ging? Toen je op de basisschool vanalles knutselde om op moederdag aan mama te geven en samen met papa ontbijt op bed voor haar maakte? Misschien lig jij tegenwoordig wel brak in bed op zondagmorgen en maakt je moeder een anti-brakkie ontbijtje voor je, krijg je hoofdpijn van haar parfum en valt die nieuwe bos bloemen die op de kamertafel staat je niet meer op.

Mijn vader bracht me vanmorgen op het idee om het weer een beetje als vroeger te doen; zelf iets maken om op moederdag te geven. Om er even bij stil te staan wat mama allemaal voor je doet, dat ze er altijd voor je is en dat ze nog altijd de liefste mama van de wereld is. Daarom staat op dit moment een cake in de oven, gemaakt met mijn ‘geheime’ recept en omdat ik geloof dat niets leuker is dan de nostalgie van zelf iets maken voor moederdag, zal ik het recept met jullie delenūüėČ

Deze cake doet het serieus √°ltijd goed, iedereen houdt van hem.. Toen onze Italiaanse vrienden hier een tijd geleden logeerden werd hij zelfs stiekem als ontbijt verorberd! Het geheim is heel simpel; volg gewoon het recept dat achterop het cake-mix pak staat en voeg daar zelf twee flinke eetlepels cacao bij. Stop het geheel in de oven volgens de aanwijzingen op het pak en, wanneer de cake (bijna) helemaal afgekoeld is en je hem uit de cakevorm gehaald hebt, bedek je de bovenkant met een dikke laag gesmolten chocolade (zelf gebruik ik altijd twee repen melkchocolade die ik smelt door ze op een bord te leggen die dan weer op een pannetje met kokend water staat). Voor moederdag is het natuurlijk leuk om met versiersels of een ander soort chocolade (bijvoorbeeld witte) iets op de cake te schrijven!

One Comment leave one →
  1. mei 7, 2011 19:43

    heerlijk om cake en taarten te bakken!

    Travel In Style

Geef een reactie

