Skip to content

The story behind my ‘basic’ jewellery

juni 20, 2011


I think everyone has some jewellery that carries a high emotional value with it, whether you wear it every day or just look at it before going to sleep. Today I wanna share mine with you, since you see them all the time in my outfit posts without knowing the ‘stories’. So.. let me introduce you! (Dutch version below the pictures)

The bracelet For my eightienth birthday I got a silver bracelet from one of my best friends. We are friends since we were four, so it was really a special gift and I was so happy with it! There was only one problem: sometimes when I stretched the muscle in my arm, it got off.. And of course, then one day..I lost it, it made me feel so guilty and sad! Last year for christmas, my mother asked me whether I had special wishes for a present from her and my dad. I handed her a loooong and funny list (with a.o. Louboutins ;-)) and one of the items was a piece of jewellery to remind them by. They bought me almost the same bracelet as I got from my friend but only with a special way to close it so that it would not get off that easily anymore. She knew I felt sad about losing the other one, and since this one was not exactly the same (it is also a little thicker) it was kind of a replacement for my friend’s gift but still a special gift from my parents as well. I love it so much and wear it every day ever since, it is very classic, stylish and basic all together and upgrades almost every outfit just a little. I still have to wait for the inscription, we keep on forgetting having it done😉

The ring When me and my ex-boyfriend celebrated our one-year anniversary he gave me a silver ring with a small row of sparkly stones. It was just perfect for me: classic, sparkles but subtle and basic. When we broke up last November I had to took it off even though it was actually a pity to not wear it anymore, but he! Sometimes I mentioned it, that it felt so weird to not wear a ring anymore and that I missed the sparkles. So.. my brother bought me a replacement for my birthday, how sweet of him! It looks a little like an engagement ring and I prefer a little smaller stones, but it was so incredibly sweet of him that I wear it proudly. Moreover, I start liking it more and more.

The necklace When my father was younger he had a co-worker from Italy for a couple of years. They became friends and stayed ever since. Nowadays he has a super sweet and beautiful wife and daughter, all living in the north of Italy (close to Milan and Venice). They are friends of the family and try to see each other about once a year. For my eightienth birthday he came over for a work-related visit and I got this beautiful, beautiful necklace from them. They wanted to buy me something that remains, since 18 is a special birthday. I think it is great to have something so beautiful that reminds me of so many great holidays, a very special friendship and what is at the same time a symbol for the start of my ‘adult’ life.

I love jewellery with such a meaning, which reminds me of close friends/family and special occasions. Do you have these kind of jewellery as well?

* This post is my contribution to the IFB project. For more information, click here.

Volgens mij heeft iedereen wel sieraden die een speciale emotionele waarde met zich meedragen, of je ze nu elke dag draagt of elke avond voor het slapengaan even naar ze kijkt. Vandaag wil ik graag die van mij met jullie delen, aangezien je ze de hele tijd ziet in mijn outfit posts zonder het verhaal erachter te kennen. Dus.. laat me jullie voorstellen!

De armband Voor mijn achttiende verjaardag kreeg ik een zilveren slavenarmband van een van mijn beste vriendinnen. We zijn al vriendinnen sinds ons vierde, dus het was echt een speciaal cadeau en ik was er zo blij mee! Er was alleen een klein probleempje: soms, wanneer ik de spier in mijn arm aanspande ging de armband los.. En natuurlijk, op een dag.. raakte ik hem kwijt, ik voelde me zo schuldig en vond het zo jammer! Afgelopen jaar iets voor Kerstmis, vroeg mijn moeder me of ik speciale wensen had wat betreft cadeaus van haar en mijn vader. Ik gaf haar een laaaange en grappige lijst (met o.a. Louboutins erop ;-)) en één van de punten was een sieraad dat me dan aan hen zou herinneren. Ze kocht bijna dezelfde slavenarmband als die ik oorspronkelijk gekregen had maar deze heeft een speciale sluiting waardoor hij niet meer zomaar af kan gaan. Mijn moeder wist hoe ik me voelde over het feit dat ik de armband verloren was en omdat deze niet helemaal hetzelfde was als de andere (het is ook een beetje dikker) was het een soort van vervanging voor het cadeau van mijn vriendin maar ook nog steeds een speciaal cadeau van mijn ouders. Ik ben er echt gek op en draag hem elke dag, hij is heel klassiek, stylish en basic tegelijk en upgrade eigenlijk elke outfit een klein beetje. Ik moet nog steeds wachten op de inscriptie, we vergeten telkens om het te laten doen😉.

De ring Toen ik en mijn ex 1 jaar samen waren gaf hij me een zilveren ring met kleine, glinsterende steentjes. Het was perfect voor mij: klassiek, glinsterend maar subtiel en basic. Toen we in november uit elkaar gingen moest ik hem wel af doen, ookal vond ik het eigenlijk heel jammer om hem niet meer te kunnen dragen, maar he! Soms zei ik dat hardop, dat het zo raar voelde om geen ring meer te dragen en dat ik het glinsteren zo miste. Dus.. mijn broertje gaf me deze als vervanging voor mijn verjaardag, zo lief van hem! Het mag dan een beetje op een verlovingsring lijken en ik houd meer van wat kleinere steentjes het is zo’n lief gebaar dat ik hem met trots draag. Bovendien vindi k hem steeds mooier worden.

De ketting Toen mijn vader jonger was, werkte hij een tijd samen met een Italiaan. Ze werden vrienden en dat zijn ze, tot op de dag van vandaag, nog steeds. Nu heeft hij een heel lieve en mooie vrouw en dochter, en ze wonen samen in het noorden van Italië (dichtbij Milaan en Venetië). Ze zijn vrienden van de familie en we proberen elkaar minstens één keer per jaar te zien. Op mijn achttiende verjaardag kwam hij naar Nederland voor zijn werk en gaf me dit super mooie kettinkje van hen allen. Ze wilden me iets blijvends geven, aangezien 18 zo’n speciale leeftijd is. Ik vind het echt super om zoiets moois te hebben dat me herinnert aan zoveel geweldige vakanties, bijzondere vriendschap en wat tegelijkertijd symbool staat voor de start van mijn ‘volwassen’ leven.

Ik ben gek op sieraden met een bijzonder verhaal erachter, dat herinneringen meedraagt van vrienden, familie en speciale gebeurtenissen. Hebben jullie ook zulk soort sieraden?

*Dit artikel is mijn bijdrage aan het IFB project. Voor meer informatie, klik hier.

2 reacties leave one →
  1. juni 21, 2011 20:48

    love the stories behind these pieces of jewellery.

  2. thefashionmom1973 permalink
    juni 23, 2011 13:56

    leuke verhaaltjes, de juweeltjes zien er prachtig uit x

Geef een reactie

