Skip to content

Fall/Winter wardrobe planning

augustus 10, 2011


Summer is about to finish for the people who were lucky to have one and here in Western Europe we’re probably focusing on the fall/autumn trends for a little longer already. Anyhow, time to start creating our upcoming seaon’s wardrobe wishlists. This year I want to have a plan, a list, a carfully selected collage of pieces that I really, really like and which I can pair easily and perfectly with each other and the rest of my wardrobe. Just ‘nice, I’m sure I can make some good outfit out of it’ ain’t enough anymore, no this year I aim for perfect. So.. what’s on it until now?

Well.. first of all I think I wanna buy a white and black silk blouse with a loose fit. Those blouses are actually a must for every woman’s wardrobe since they’re both chic and edgy and ultimate basics. Everytime I’m wondering about how to wear something, I think: ‘hmm a black/white silk blouse would exactly be what I need right now’. So yeah, I guess Zara will fulfill my wishes once again. Speaking of, their new collection is absolutely breathtaking. The white dress in the upper left corner is on my list ever since my eye spotted it. It has everything for winter: comfy, chic but simple and that dreamy winter wonderland look. I think it will look gorgeous when worn with winered tights. The silver jeans is from Zara as well, metallics are gonna be all that this autumn and I love it. It will look great with navy, emerald green, winered… And then this beautiful Katie Turnlock bracelet in rose gold by Marc Jacobs. I love Marc Jacobs and this bracelet looks a lot like the from Buddha to Buddha ones, but then prettier (in my opinion). Lastly in the collage are two ankle boots, which I both love. My current love for wedges isn’t over yet and the more edgy ones next to it, by Sacha, would be perfect with the white Zara dress. Furthermore I would love to add a real leather jacket or this jacket by Supertrash to my closet, which would look great with the winered-with-sparkles dress by Superstar I spotted about a month ago.

De zomer komt tot een eind voor degenen die zo gelukkig waren om er een te hebben en hier in west-Europa focussen we ons waarschijnlijk al ietsje langer op de herfst/winter trend. Hoe dan ook, tijd om te beginnen aan onze wishlist voor het aankomende seizoen. Dit jaar wil ik een plan hebben, een lijst, een zorgvuldig geselecteerd collage met stukken die ik echt, echt mooi vind en welke ik makkelijk en perfect kan combineren met zowel elkaar en de rest van mijn garderobe. Gewoon ‘leuk, daar kan ik vast een leuke outfit mee creëren’ is niet meer genoeg, nee dit jaar streef ik naar ‘perfect’. Dus.. wat staat er op de lijst tot nu toe?

Nou.. allereerst denk ik dat ik een witte en zwarte zijden blouse met losse fit wil aanschaffen. Dit soort blouses zijn eigenlijk een must have voor iedere vrouw haar garderobe aangezien ze zowel chic als stoer gedragen kunnen worden en de ultieme basics zijn. Elke keer wanneer ik me afvraag hoe ik een bepaald stuk moet dragen, denk ik: ‘hmm een zwarte/witte zijden blouse is precies wat ik nu nodig zou hebben’. Dus ja, ik denk dat Zara mijn wensen wel weer in vervulling zal laten gaan. Over Zara gesproken, hun nieuwe collectie is absoluut breathtaking. Het witte jurkje in de linker bovenhoek staat op mijn lijstje vanaf het moment dat mijn oog hem voor het eerst spotte. Het heeft alles voor de winter: comfortabel, chic maar simpel en die dromerige ‘winter wonderland’-look. Ik denk dat het geweldig zal staan met een wijnrode maillot. De zilverkleurige jeans komt ook van Zara, metallics beloven het helemaal te worden dit najaar en ik houd ervan. Het zal geweldig staan met marineblauw, edelsteen groen, wijnrood… En dan hebben we nog deze prachtige Katie Turnlock armband in rose goud van Marc Jacobs. Ik houd enorm van Marc Jacobs en deze armband lijkt veel op de bekende from Buddha to Buddha exemplaren, maar dan mooier (vind ik dan..). Als laatste in het collage staan twee enkellaarsjes, die ik allebei erg mooi vind. Mijn huidige liefde voor sleehakken is blijkbaar nog niet over en de ietwat stoerdere ernaast, van Sacha, zouden dan weer perfect staan bij het Zara jurkje. Verder zou ik graag een echt leren jasje of dit jasje van Supertrash aan mijn kledingkast willen toevoegen, die erg mooi zou staan op het wijnrode jurkje met glitters die ik ongeveer een maand geleden zag bij Superstar.

One Comment leave one →
  1. augustus 10, 2011 13:33

    Super leuke items of je wishlist! Ik be vooral op zoek naar lmeuke sjaals momenteel. Want inderdaad, in onze streken hebben we niet bepaald een warme, fijne zomer gehad! x

Geef een reactie

