Skip to content

Midsummer inspiration

augustus 14, 2011

This summer might be a whole load of crap regarding the weather, next week’s forecast is slightly better. Since there’s dust at my summer clothes already and since I am totally done with the colour blocking trend, I thought it’s time for some midsummer inspiration. Which trends didn’t we talk/wear to the fullest yet?

Deze zomer is verschrikkelijk wat het weer betreft, maar voor volgende week is de voorspelling aanzienlijk beter. Aangezien mijn zomerkleding al weken ligt te verstoffen en de colour-blocking trend me nu echt de neus uitkomt dacht ik dat het hoog tijd is voor wat midzomer inspiratie. Welke trends hebben we nog niet voldoende benut?


Have you tried the uni-colour outfit already as seen by Alexander McQueen and Chloé? I’m a huge fan of this trend and then especially the all-white variant, like Rihanna wore to the Billboard Awards. I made a look-a-like back then, which you can view here. The suit is an option as well!

Heb je de uni-kleur outfit, zoals we zagen bij Alexander McQueen  en Chloé al geprobeerd? Ik ben groot fan van deze trend en dan vooral van de all-white variant, zoals Rihanna droeg naar de Billboard Awards. Ik creëerde toen een look-a-like, die je hier kunt bekijken. De suit is trouwens ook een optie!


More nudes, romantics, ruches and chinos at Elie Saab and J. Crew. As you know I’m a fan of the chinos and have worn them a lot already, but you might not. They have the perfect balance between preppy, chic, edgy and uniqueness in my opinion.

Meer nudes, romance, ruches en chino’s van Elie Saab en J. Crew. Zoals je weet ben ik een fan van chino’s en heb ik die al ontzettend veel gedragen deze zomer, maar jij misschien niet. Ze hebben een perfect balans tussen kak, chic, stoer en eigenzinnigheid naar mijn mening.


The left look is my top favourite ánd I haven’t tried something similar yet this summer. Might have something to do with the fact that I don’t have both the items featured in this look: the loose fit, chic pants and the loose fit blouse (which is on my fall/winter wishlist actually). I LOVE this look, especially since the only pop of colour is the lipstick. Next to it another trend that’s pretty populair amongst bloggers lately: shorts with jumpers on it (especially Isabel Marant’s and look a likes are ‘it’). Both looks are by J. Crew.

De linker look is mijn top favoriet én zoiets heb ik nog niet geprobeerd deze zomer. Wat iets te maken zou kunnen hebben met het feit dat ik beide key-items uit de look niet bezit: de losvallende, chique broek en de losvallende blouse (die overigens wel op mijn fall/winter wishlist staat). I LOVE this look, vooral ook door het kleine beetje kleur wat eraan gegeven wordt door middel van de lipstick. Daarnaast een trend die op het moment populair is onder vele bloggers: shorts met daarop een winterse trui (vooral Isabel Marants truien en zijn look a likes zijn het helemaal). Beide looks zijn van J. Crew.


Another preppy/geeky look that I love by DSquared². The denim blouse is a hot one as well, which you can also try on a denim shorts/jeans. Yeah, denim on denim. Love the hat as well! Next to it we’ve got Prada, with its stripes on stripes. I must say I’m more a fan of denim on denim than stripes on stripes, however some bloggers proved that it can look pretty cool. Check Lookbook.nu, sure you’ll find some cool outfits. Wanna play it a bit safer, go and try the striped maxi dress.

Een andere preppy/nerdige look die ik erg leuk vind, ditmaal van DSquared². De spijkerblouse is natuurlijk ook hot and happening en je kunt deze ook eens combineren met een ander jeans-item zoals shorts of een spijkerbroek. Ja, denim on denim. Eerst vond ik het niet echt wat, maar daarin ben ik veranderd! Ernaast hebben we Prada, die strepen op strepen de catwalk opstuurde. Ik moet zeggen dat denim op denim me meer aanspreekt dan strepen op strepen, alhoewel sommige bloggers het absoluut heel gaaf dragen. Check Lookbook.nu, ik weet zeker dat je een paar gave voorbeelden vindt. Als je het wat meer op safe wilt spelen, ga dan voor een gestreepte maxi dress.


One of the last things that I haven’t seen around that much are the fruit, introduced by Stella McCartney. I must say that it’s not one of my favourites, but in the details it can be funny. Like the bikinis H&M introduced a couple of months ago. The last trend is a simple one, namely the knotted t-shirts. Might sound a little dull, but it can look fabulous on a high-waisted skirt or pants! You should really give it a try.

Which trend have you barely worn this summer which you actually still want to give a try?

Een van de laatste dingen die ik nog niet heel veel om me heen gezien heb is de fruittrend, geïntroduceerd door Stella McCartney. Ik moet zeggen dat het niet een van mijn favorieten is, maar als detail kan het grappig zijn. Zoals de bikini’s die H&M een aantal maanden geleden introduceerde. De laatste trend is een simpele, namelijk het geknoopte t-shirt. Misschien klinkt het een beetje dommig en saai, maar het kan er absoluut geweldig uitzien op een rok of broek met hoge taille! Je zou het echt eens moeten proberen.

Welke trend heb jij nog nauwelijks of niet gedragen deze zomer en wil je toch nog wel uitproberen?

No comments yet

Geef een reactie

