Skip to content

Dancing models for Lanvin hiver 2011/2012

augustus 29, 2011

Lanvin just launched their fall/winter campaign and that was something very special, something different. They made a video on Pitbull’s ‘I know you want me’ with models dancing dressed in Lanvin. Are their dancing skills a bit clumsy? Yes they are. Does it make Lanvin’s campaign a bit clumsy? Not if you ask me! The kind of awkward ‘choreography’ of the video expressed in my opinion the exclusiveness of the House of Lanvin and the luxury feeling that comes with it. Think about it, yeah it would definitely have been cool when the models had blown you away with great dancing skills like Beyoncé, but… wouldn’t it have made it a bit ordinary and cheap? Like a music video instead of the classiness of an established fashion house. I love the feeling this video gives me, it makes me think of elder Fifth Avenue socialites, having one of their high class ‘parties’ wearing luxury, classy Lanvin. Trying to capture their youth and popularity as a mom which makes them dance on their daughter’s music. In clothes that outshine the music, sorry Pitbull😉 In my opinion it makes a genious contrast. Yes.. this is how I interprete it.

Lanvin heeft zojuist haar fall/winter campagne gelanceerd en dat was iets heel speciaals, iets anders. Ze hebben een video gemaakt waarin modellen dansen op Pitbulls ‘I know you want me’, gekleed in Lanvin. Zijn de dans skills van de modellen een beetje onhandig? Ja dat zijn ze. Maakt het Lanvins campaigne een beetje onhandig? Niet als je het mij vraagt! De beetje awkward choreografie van de video uit, naar mijn mening, de exclusiviteit van het Huis Lanvin en het luxegevoel waarmee het komt. Denk er eens over na, ja het zou zeker cool geweest zijn wanneer de modellen je omver geblazen hadden met hun geweldige dans moves zoals Beyoncé, maar… zou het het geheel niet een beetje gewoontjes en goedkoop hebben laten lijken? Meer als een muziek clip in plaats van het stijlvolle van een gevestigd modehuis. Ik hou van het gevoel wat deze clip me geeft, het doet me denken aan wat oudere Fifth Avenue socialite’s op een van hun high class feestjes, dragende luxy, stijlvolle Lanvin kleding. Proberende hun jeugdigheid vast te houden en een populaire moeder te zijn, wat ze aanzet tot het dansen op hun dochters muziek. In kleding die de muziek overtreft, sorry Pitbull😉 Naar mijn mening geeft het een geniaal contrast. Ja.. dit is hoe ik het interpreteer.

4 reacties leave one →
  1. augustus 29, 2011 21:41

    Lovely blog!

  2. augustus 30, 2011 00:17

    Ik vind het allemaal een beetje vreemd… Vind het niet echt “coherent” met hun hele imago. Want Lanvin hoort een duur en exclusief merk te zijn, terwijl deze video me echt aan iets cheaps laat denken… – Zit nu achter de marketingboeken, haha😀 –
    En ik vind ook niet dat die modellen echt goeie dansmoves hebben, haha😀 !

    • augustus 30, 2011 19:55

      Ik vind het wel leuk hoe iedereen zo anders denkt over dit filmpje, er zijn heel wat discussies gaande op internet, bij iedereen die het post. Ik snap je standpunt, maar persoonlijk krijg ik er een blij gevoel van.. Het is een beetje alsof de modellen stiekempjes, wanneer niemand het ziet, in hun huiskamer een dansje doen. Dat fashion niet altijd serieus genomen moet worden en dat je je vooral lekker moet voelen in je kleding. Dat straalt het filmpje ook uit naar mijn mening, wat ik wel een mooie boodschap vind. Maar je hebt gelijk; bij dit filmpje is Lanvin óntzettend afhankelijk van de persoonlijke perceptie. Iedereen reageert er heel anders op.

  3. Jolvie permalink
    september 4, 2011 13:25

    Superleuke blog Marle! Ziet er echt professioneel uit;) Ik vind het idee achter deze campagne wel leuk, maar het feit dat die modellen niet echt op de maat gaan(vooral de vrouwen) en niet echt moves hebben, vind ik wel echt jammer. Dat verpest het wel een beetje voor mij:P Maar anders is dit wel heel creatief van ze!

Geef een reactie

