Skip to content

NEW YORK | Givenchy Pre-Fall 2012

februari 7, 2012


Before NYFW’s start coming Thursday, I needed to cover Givenchy’s pre-fall collection. Why? Because I am head over heels with it😉. Givenchy’s head designer, Riccardo Tisci, who was appointed in 2005 in order to get rid of Givenchy’s old fashioned character and reputation, is gaining more and more popularity. Everyone’s being lyrical about those statement boots that will become a collector’s item for sure and he styled several looks for Madonna’s performance at the Super Bowl, yesterday. Tisci said to be inspired by Bettie Page (which resulted in the hints towards the fifties) and the French horseback riding of the seventies. Well, I am always a huge fan of collections inspired by horseriding (which might explain my love for Hermès). I think it is so classy and right for fall: lots of leather, knee-high boots, hats and elegant clothing with a hint towards the country style. So curious for what he’ll send down the runway for the real fall collections!

Ok.. so now I’m off to study for my last exam😉 I just had to share these pictures with you!

Net voordat NYFW van start gaat aankomende donderdag, moet ik nog eventjes de pre-fall collectie van Givenchy met jullie delen. Waarom? Omdat ik er echt helemaal weg van ben😉. Hoofd designer Riccardo Tisci, die in 2005 aangesteld werd om het modehuis nieuw leven in te blazen en te ontdoen van haar ouderwetse karakter en reputatie lijkt met elke nieuwe collectie een grotere populariteit te verwerven. Alle modemensen zijn helemaal weg van deze statement laarzen die zeker weten een collector’s item gaan worden en bovendien stylde hij een aanzienlijk aantal looks van Madonna tijdens haar optreden tijdens de Super Bowl, gisteren. Tisci zegt zelf te zijn geïnspireerd door Bettie Page (wat de knipoog naar de fifties verklaart) en de franse paardrijdstijl van de seventies. Nu ben ik altijd groot fan van collecties die geïnspireerd zijn op paardrijden (wat mijn liefde voor Hermès zou kunnen verklaren). Ik vind het zo classy en geschikt voor het najaar: veel leer, kniehoge laarzen, hoeden en elegante kleding met een knipoog naar de country stijl. Ik ben zo benieuwd naar wat hij de catwalk op gaat sturen tijdens de echte fall/winter collecties!

Oke, nu is het weet tijd om te studeren voor het laatste tentamen😉 Ik moest deze foto’s gewoon even met jullie delen!

5 reacties leave one →
  1. Rose permalink
    februari 8, 2012 23:19

    Beautiful but not my style.
    However I like how someone can be inspired by the fifties!

  2. februari 10, 2012 10:03

    Er zitten wel wat stoere items bij die ik heel vet vind. Las dat je naar Canada wilt? Wanneer ga je als het doorgaat? (ik ga tussen sept/febr stage doen)
    Groetjes!

    • februari 10, 2012 15:25

      Hee, ja klopt! Wij moeten als minor een half jaar studeren in het buitenland, en ik hoop heel erg dat ik naar Canada mag.. al is het wel heel lastig om daar binnen te komen. Als het doorgaat ga ik ongeveer vanaf september tot februari inderdaad! : Waar ga jij stage lopen?🙂 xx

      • februari 16, 2012 01:59

        Heel vet! Ja ib&m doe je toch of IB&o. Ik haal het door elkaar. Weet ook niet meer waar ik het gelezen heb. Anyways, ik wil heeeel graag naar New York en hoop dat het gaat lukken😀 Ook sept of febr. Afhankelijk van sparen!

        Xo

        P.s. Happy Bday

      • februari 16, 2012 18:11

        Ja, ik doe IB&M! Heel vet, new york! Wilde ik eerst ook graag, maar dan moest ik als free mover en dat is veel duurder en erg veel gedoe, dus ik heb ervoor gekozen om voor dit halve jaar gewoon via m’n studie zelf te gaan. Mijn master wil ik ook in het buitenland gaan doen denk ik🙂
        Heb je er al veel voor geregeld?

        Dankjewel!🙂

Geef een reactie

